7.2.14

Pahlish - Blood of the mountain

Hey cuties!

Friday again! Time really does fly. Friday means holoday and I have such a pretty polish to show you. It's Blood of the mountain from Pahlish. I bought it from their big cartel for 9 USD. Blood of the Mountain is a burgundy red holo with gold flecks. I love holos with flecks. It makes them more interesting and also more fun to wear on cloudy days. 

The formula of this one is a bit tricky though, it dries so fast that it becomes difficult to apply. I think I might add some SV restore to make the formula a bit thinner. I applied two coats of BotM and used a TC from Pretty & Polished that works great over holos. 


That's all for now, until next time take care :)
/Christina

21 comments:

  1. Jäklar vad fint, fantastiskt lack! Lite likt DD eller GGMM kanske? MÅSTE jag ha detta? :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oj, jag får kolla upp det. Jag tror att detta är mörkare än DD och GGMM. Sen har ju detta guld flecks, så jag tror att du behöver det ;)

      Delete
  2. Väldigt fint. Lite för likt True Blood och några andra för att jag ska kasta mig in och beställa men det är väldigt vackert.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Åh, jag är ju dessvärre inte ägare av true blood så jag är glad att jag har detta :) Om du någon gång skulle tröttna på TB får det gärna flytta in hos mig :P

      Delete
  3. Så fint lack och härlig färg!

    ReplyDelete
  4. Sååå himla läckert och vampigt! Älskar färgen. :-)

    ReplyDelete
  5. Japp, det gillas. Måste kanske ta en koll på Pahlish, det var ett tag sen.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Det tycker jag verkligen att du ska. Den hr färgen hade varit så fin på dina toppenklor :)

      Delete
  6. Jag som har totaldille på såna här vinröda/aubergine/lilaröda lack kan ju inte säga nej, har detta plus alla CbLs från din tidigare jämförelsepost på väg hem... llallallalalaaaaa rehab nästa? ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. ÅH JAG ÄR INTE ENSAM :P :D Härligt att du har ett par riktigt härliga godingar på väg hem till dig :))

      Delete
  7. Väldigt vackert lack och fantastiska bilder! Jag kommer beställa Pahlish inom kort till butiken och då får nog det här komma med!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Åh va roligt, Pahlish och jag har hittat varandra ganska nyligen men jisses vilket härligt märke det är. Så roligt att du ska ha det :D

      Delete
  8. Omg !
    Can't wait to wear mine <3

    ReplyDelete
  9. VAcker färg och finfina bilder :)

    ReplyDelete
  10. Shit vad snyggt! Jag har flera som är väldigt likt det men det gör det ju inte mindre snyggt:)

    ReplyDelete