29.1.14

Pahlish - Forest of the dead

Source
Source
Source
What a wonderful polish Forest of the dead is. Inspired by one of my favourite episodes with number ten. But then again how could Donna Noble, River Song and wonderful number ten all in one episode ever go wrong? I decided to watch it while doing my nails, that was a great decision. Donna is badass!  

This polish is almost as amazing as the episode. If you're a Whovian then you will know that a statement like that means that this polish is pretty darn amazing :) FOTD is dark green polish with micro glitter/flecks/shimmer in gold, green and brown. I have nothing to complain about formula wise. It's just as great as the other two I've tried from the collection. I applied three thin coats, but if you have shorter nails I think two will be enough. Two coats of SV to finish it of and it resulted in pure magic on my nails.  

Time for pictures, enjoy!

Don't forget to check out Karins blog for more green manicures :)

Until next time, take care!
/Christina

10 comments:

  1. Inte en färg jag skulle välja till mig själv men den är så läcker på dina snygga naglar! Kanske får börja kolla på Dr Who igen för att hänga med i dina referenser. ;-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha vad roligt, jag försöker att köpa lack som egentligen inte riktigt känns som jag. Detta är verkligen ett sådant lack, lol. Ja du borde verkligen kolla på Doctor Who. Det är en magisk serie alltså :)

      Delete
  2. Ååååh, älskar detta! Om du någonsin vill byta bort det skulle det få ett fint hem hos mig! =)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tyvärr kommer det nog inte hända. Om jag mot förmodan börjar tycka illa om det här lacket så lovar jag att tänka på dig ;) <3

      Delete
  3. Åhhh den åkte direkt upp på min önskelista! Heeelt underbar! :-)

    ReplyDelete
  4. Det här lacket är sååå snyggt, men ska jag vara helt ärlig så är jag rätt besviken på kollektionen överlag. Jag har Mad man with a box men har inte provat det ännu för det ser inte så speciellt ut... Någon som däremot gjort döläckra Doctor Who-lack som jag har flera stycken av (plus ett par från hennes Sherlock-lack för jag är inte bara Whovian utan Sherlockian med ;)) är LynB! Särskilt detta http://www.etsy.com/se-en/listing/98486163/time-and-relative-dimension-in-space?ref=shop_home_active_1 plus det som heter Sonic Screwdriver är skitsnygga! Fast den sistnämnda är reformulated och inte alls lika snyggt som det jag har...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Åh jag har varit på väg att köpa lack från LynB så många gånger men det har inte blivit av. Jag är sugen på många av Sherlock holmes lacken också.

      Jag förstår hur du menar angående färgerna, men eftersom LynB har så många lack i andra nyanser tycker jag att det var ganska trevligt med lite dovare färger. Det är ju dessutom färger som är ganska typiska för Pahlish :)

      Delete
  5. Den ser verkligen himla fin ut!

    ReplyDelete