21.1.14

MoYou review

Not everything can work for everybody. This is something I have experienced a lot since I became a nail polish junkie. For instance I can't wear is nail wraps. I've got really arched nails which makes it hard to apply them evenly. Another thing that I haven't been able to do because of my nails is stamping. UNTIL NOW :D 

My friend Emelie asked me if I wanted to order stamping plates from MoYou. At first it wasn't going to do it. I have a few stamping plates and haven't used them successfully a single time. But after visiting their page I couldn't resist. They had to many adorable stamping plates. In addition to the plates I decided to get a stamper as well. Said and done, we placed our order.  

This is my conclusion. The MoYou stamper and plates are great!
It's easy to pick ut the design from the plate with the stamper. The stamper is quite soft, it feels like the tip of my nose. My other stamper is really hard and it's almost impossible to pick up the design. I used Manglaze - Lesbihonest to stamp with and it worked pretty well. I have used plate number 04 from the Scholar collection. It has, among other things, a detailed paisley pattern that I decided to try out. I'm really pleased with the result ^_^

Are you guys into stamping? Have any tips for this stamping n00b :D Feel free to leave them in the comments down bellow <3


Until next time, take care!
/Christina

12 comments:

  1. I just left a comment but it vanished :c I think you did a beautiful job and if I didn't know better I'd say a confident, talented stamper created this, so well done! You are better at stamping than you think :) I have no tips for you because mine never come out so good, ha! I do love the colours you chose and the little fox with the heart on the stamping plate is too adorable! xx

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you sweetie! I love the fox as well. That's the reason I bought this plate in the first place, lol. I'm glad you liked the design :)
      xx

      Delete
  2. Jag har inte testat på stamping så mycket just för att det inte blev så bra, men det kan ju bero på att jag beställde något billigt på ebay som inte var bra, eller så är det bara mig det är fel på...hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jag tror att vi kan ha haft samma problem. Det verkar som att det lönar sig att köpa en lite dyrare "stämplare". Jag ska testa den på mina andra plattor och se om den plockar upp motivet bra :) Jag återkommer ;)

      Delete
  3. Jag stämplar en hel del och tycker verkligen om min extra mjuka stämpel som jag köpt billigt på ebay. Det beror lite på vad man har för motiv vilken stämpel som passar, den hårda Konad är perfekt för att få till raka linjer men ställer till det med nagelns naturliga kurva.
    Tips är att använda en klädvårdsrulle för att göra rent stämpeln mellan omgångar. På den klibbiga ytan fastnar lacket som finns kvar på stämpeln snabbt och enkelt.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Åh så smart med klisterrulle! Det ska jag börja använda, mycket bättre än att sitta och torka av efter varje stämpling. Jag försöka öva mer med den hårda. Jag vann den i en tävling från edgy polish och den ser ut som den dubbelsidiga från Konad.

      Tack för tipsen <3

      Delete
  4. Så himla snyggt! Jag är också sugen på att börja stämpla och undrar lite över moyou plattorna. Hur många köpte du och hur mycket fick du betala i frakt? Hur snabb var leveranstiden? Och köpte du XL eller vanliga?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jag är lite osäker på vad frakten gick på. Jag betalade total 200:- för 3 XL-plattor och en stämplare. Vi har ungefär samma nagellängd du och jag (eller i vanliga fall när våra naglar inte har blivit misshandlade :P) så jag tror att du också behöver XL. Den är faktiskt på gränsen till att vara för liten för mig just nu. Det finns väldigt många koder som ger 20% rabatt så googla efter det (Y) Leveranstiden var toppen, tror inte att det tog mer än fem dagar.

      Hojta om du har fler frågor :)

      Delete
    2. En sak till! Det finns ju många XL-motiv som det ovanför. Om man stämplar med ett sådant motiv så gör det ju ingenting om man får stämpla en gång till längs ut vid tippen. Kan vara värt att tänka på när du väljer motiv :)

      Delete
  5. Tror jag har samma problem, har halvmånenaglar om inte ännu mer böj så stickers osv skjuter av även dränkta i top coat, kan bli lite jobbigt med vissa glitter men att få stampingen att funka vore ju kul. Måste ta o kolla in det här märket nästa gång. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja gör det! Jag blev väldigt nöjd. Känns som att en ny värld har öppnat sig nu :) Känner redan att jag behöver köpa fler lol :P

      Delete
  6. Super snyggt :) Jag har konad stämpel grejer men har mest blivit liggandes men blir ju sugen nu när man ser dina snygga naglar

    ReplyDelete